Основне про новий правопис і фемінітиви. Українська мова
Мета програми - (а) підвищити обізнаність слухачів/-ок щодо змін в українському правописі 2019 р., творення й уживання в текстах різних стилів фемінітивів (жіночих назовників) в українській мові; (б) надати практичні поради й рішеня з підвищення рівня українського усного й писемного мовлення з огляду на сферу діяльності; (в) ознайомити з можливостями та ресурсами для індивідуальної роботи над удосконаленням професійного усного й писемного мовлення.
Subject of advanced training:
Олена Масалітіна (ФОП)Developers / Program Developments:
Олена МасалітінаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Qualification form:
- Інше
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) мовою
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
List of professional competencies:
- Українська мова
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
Учасницям/-кам упродовж місяця після вебінару надається доступ до онлайн-запитальника, через який за потреби вони можуть ставити запитання, консультуватися щодо правопису й уживання слів тощо.
1. Що таке правопис, хто, чому і навіщо його змінюють?
2. Які зміни і чому відбулися в українському правописі 2019?
3. Коли правописні зміни набувають чинності та як і на кого це впливає?
4. Що таке варіативність, чому вона є в мові і як на неї реагувати?
5. Як можна швидко запам’ятати правописні зміни та легко запровадити їх у своїй діяльності?
6. Що таке фемінітиви, звідки вони в українській мові і чи обов’язкові / потрібні вони в освіті?
7. Які джерела можна і які не варто використовувати для самоперевірки й удосконалення власного українського усного й писемного мовлення?
8. Що почитати / подивитися, якщо є бажання заглибитися в тему.
9. Куди можна звертатися у разі запитань і потреби отримати консультацію?
10. Як мотивувати колег і допомогти їм у вдосконаленні українського усного й писемного мовлення.
Після вебінару надається презентація і тезовий конспект.
Учасниці/-ки
(а) знатимуть інваріантні та варіативні зміни, внесені до Українського правопису у 2019 році;
(б) удосконалять навички професійного усного й писемного мовлення;
(в) розширять свої знання про історію українського правопису;
(г) дізнаються про творення й уживання в текстах різних стилів жіночих назовників (фемінітивів);
(ґ) удосконалять навички критичного мислення.
День та час вебінару погоджується та призначається для кожної групи, щойно вона набирається.