З електронних засобів та дистанційних технологій навчання (Ліцензія: наказ МОНмолодьспорту України від 29.11.2011 №951л)
Удосконалення раніше набутих та набуття нових цифрових компетентностей у межах професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Центр розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університетуРозробники / розробниці програми:
Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Анна МАРЧЕНКО, к.т.н., доцент кафедри комп’ютерних наук, навчально-науковий консультант ТОВ «Майндкей»; Юрій ДЕРЕВ’ЯНКО, к.е.н, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування, консультант по роботі з додатками та прикладними економічними продуктами; Андрій ПІВЕНЬ, начальник Центру комп’ютерних технологій Сумського державного університету; завідувач лабораторії мультимедійних технологій навчання; координатор стартап-центру СумДУ «New Generation»; координатор ресурсного центру Microsoft; адміністратор Office 365, Azure, Imagine Academy of SSU; Тарас ЛЮТИЙ, к.ф.-м.н., доцент, член виконавчої ради Української науково-дослідницької асоціації, блогер, громадський активіст; Олена ПРОЦЕНКО, к.ф.-м.н., доцент, член Українського науково-освітнього ІТ-товариства, учасник проектів програми Erasmus+, тренер ТОВ NetCracker; Оксана ШОВКОПЛЯС, к.ф.-м.н., завідувач навчально-методичної лабораторії електронного навчання організаційно-методичного центру технологій електронного навчання СумДУ; Олена БАЗИЛЬ, к.ф.-м.н., провідний фахівець навчально-методичної лабораторії електронного навчання організаційно-методичного центру технологій електронного навчання СумДУ.Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Директор
- Завідувач
- Заступник директора
- Заступник керівника
- Керівник
- Методист
Перелік загальних компетентностей:
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Здатність організовувати викладання дисципліни та навчання у дистанційній формі за допомогою різних онлайн-ресурсів
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В3. Проєктувальна компетентність
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Змішане навчання як технологія поєднання онлайн навчання, традиційного та самостійного навчання.
1.1. Цифрові освітні технології у навчальному процесі. Соціальні, педагогічні, технологічні та організаційні аспекти впровадження цифрових технологій.
1.2. Моделі змішаного навчання та особливості їх впровадження у навчальній діяльності.
2. Використання Google-сервісів у навчальному процесі.
2.1. Google Classroom для створення, поширення та класифікації навчального контенту.
2.2.Google Forms як засіб тестування, збору даних та автоматичної генерації.
3. Засоби організації навчальних занять у відеорежимі.
4. Застосування інструментів Microsoft Office 365 для організації дистанційного навчання у закладах освіти.
4.1. Засоби Microsoft (Word, Excel) для організації та контролю знань студентів.
4.2. Використання інструменту Microsoft Teams для створення інтерактивного навчального онлайн-середовища.
5. Task & Time management: втілення класичних методик у web-додатках.
5.1. Scrum – інструмент оптимізації роботи команд.
5.2. Google Calendar – інструмент побудови пріоритетів.
5.3. Google Keep – систематизатор ідей та рутинних справ.
5.4. Google Tasks – інструмент контролю завдань.
5.5. Trello – менеджер проєктів та завдань для малих та середніх команд.
6. Мультимедійний контент: види та засоби створення.
6.1. Презентації: кращі практики MS PowerPoint та його потенціал.
6.2. Нові тренди графічного контенту: меми та інфографіка.
6.3. Анімація та відео: новий вимір навчально-дидактичного матеріалу.
7. Організація дистанційного навчання в закладах освіти з використанням навчальної платформи Moodle.
7.1. Створення ресурсів у дистанційному курсі (підготовка та розміщення навчального контенту у різних форматах).
7.2. Організація та проведення тестування.
7.3. Робота з користувачами.
8. Дистанційні технології навчання.
9. Використання онлайн інструментів (віртуальних лабораторій та реального лабораторного обладнання) у навчальному процесі
- розуміти особливості впровадження змішаного навчання у закладах освіти;
- знати можливості та механізми використання Google-сервісів при організації навчального процесу у дистанційній формі;
- розуміти алгоритм роботи з сервісом Google Classroom;
- розуміти особливості організації навчальних занять у формі відеоконференції з використанням різних програмних продуктів та пристроїв;
- вміти застосувати засоби Microsoft (Word, Excel) для організації та контролю знань студентів;
- вміти використовувати інструмент Microsoft Teams для створення інтерактивного навчального онлайн-середовища;
- розуміти методичні та організаційні засади ефективного управління власним часом та аудиторною роботою студентів;
- знати можливості та механізми використання засобів керування особистим розкладом за допомогою інструментів Google Calendar, Google Keep та Google Tasks;
- вміти організовувати роботу малих і середніх команд з використанням менеджера проєктів та завдань Trello;
- володіти сучасними технологіями створення мультимедійного контенту;
- вміти створювати та розміщувати навчальний контент у дистанційному курсі за допомогою платформи Moodle;
- знати можливості та технології використання платформи Lectur.ED для організації навчального процесу у дистанційній та змішаній формах навчання, зокрема на платформі МІХ СумДУ.