НУШ: коуч-компетентний педагог
Оволодіння освітянами коуч-компетентним підходом до організації освітньої діяльності: формування та розвиток навичок застосування коучингових компетентностей для професійного розвитку та мотивації учнівства до навчання та саморозвитку; удосконалення навичок ефективної комунікації між учасниками освітнього процесу; застовування коучингового підходу для створення ситуації успіху; отримання знань та первинних навичок застосування інструментів коучингового підходу у межах реалізації парадигми, закладеної в Концепції Нової української школи.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Академія коучингової компетентностіРозробники / розробниці програми:
Дегтярьова Оксана Анатоліївна, учитель, магістр державного управління, професійний коуч; Орловська Руслана Володимирівна, засновниця і керівниця Академії коучингової компетентності, PCC ICFОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- Інше: коучингова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: Онлайн
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Заступник директора
- Педагог-організатор
Перелік загальних компетентностей:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Організаційна компетентність
- Прогностична компетентність
- Проєктувальна компетентність
- Рефлексивна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: методика викладання навчальних дисциплін
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Можливість продовження навчання за іншими програмами Академії коучингової компетентності.
- Індивідуальне консультування з питань практичного втілення набутих знань, умінь та навичок.
- Коучинговий супровід за замовленням.
Програма передбачає відвідування учасницями і учасниками онлайн-зустрічей:
- лекцій (Л);
- практичних занять (П);
- самостійну роботу, спрямовану на відпрацювання навичок коучингового підходу (С).
Тематичний план передбачає опанування таких тем у межах програми:
Зміст програми | Лекції | Практичні заняття | Самостійна робота |
Тема 1. Вступ. Виклики сучасного педагога та нові можливості. Знайомство учасників навчання. Очікування. Запит на коло проблемних питань. Концепція НУШ через призму коучингового підходу, основні принципи НУШ і їх трактування через коучингові компетенції. | 2 год. | 1 год. | |
Тема 2. Засади коучингового підходу в НУШ: огляд компетенцій. Компетентністний підхід = коучинговий підхід? Порівняльний аналіз засад компетентнісного і коучингового підходів. Педагогічні інструменти коучингового підходу для забезпечення якості освітнього процесу. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
Тема 3. Траєкторія професійного зростання педагога у філософії НУШ на засадах коучингового підходу. Самооцінювання зон професійного зростання. Виклики. Визначення цілей професійного розвитку. Можливості професійного розвитку та побудова траєкторії професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
Тема 4. Навички коуч-компетентних педагогів. Створення довіри і партнерства. Домовленості і їх реалізація. Активне слухання і повна присутність. Безоціночна позиція і психологія успішності. Знецінювання та піднесення. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
Тема 5. Мотивація учнівства до навчання. Педагогічне спостереження як підґрунтя для супроводу розвитку учнівства. Особистий інтерес до навчання та саморозвитку і його позитивне підкріплення. Практико-орієнтована спрямованість освітнього процесу. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
Тема 6. Кейси коуч-компетентних педагогів на щодень. Вправи і завдання, що забезпечують особистісний розвиток учнівства. Діалог як основа ефективної комунікації. | 2 год. | 1 год. | |
Тема 7. Узагальнення та систематизація отриманих знань, підготовка до підсумкового заняття. | 1 год. | ||
Open Space: Педагог НУШ - коуч-компетентний педагог? Підсумкове заняття з теми курсу | 1 год. | ||
Разом | 10 | 14 | 6 |
- отримані знання про коучиновий підхід в освітній діяльності;
- сформоване розуміння застосування коучингових компетентностей в організації освітнього процесу для професійного розвитку та мотивації учнівства до навчання та саморозвитку;
- удосконалено навички ефективної комунікації між учасниками освітнього процесу;
- опановані кейси для застовування в професійній діяльності для створення ситуації успіху, підвищення відповідальності учнівства за результати навчання, налагодження партнерських стосунків з батьківством;
- отримані знання та первинні навички застосування інструментів коучингового підходу у межах реалізації парадигми, закладеної в Концепції Нової української школи.
- Реалізація програми побудована на засадах проблемного навчання та кейс-методу.
- Співвідношення теорії та практики за змістом програми - 30% до 70%.
- З боку викладацького складу програми здійснюється індивідуальний супровід кожного/-ої учасника/-иці навчання шляхом спільного аналізу результатів самостійної роботи за робочими аркушами, надання зворотного зв'язку та, за запитом, індивідуальних консультацій.
Програма проводиться у період весняних канікул за графіком:
заняття проходять з 28.03 до 01.04 щоденно з 09.30 до 16.30;
перерва з 12.30 до 13.30
Заняття проходять у форматі онлайн (живого спілкування)
6 годин самостійної роботи за індивідуальним графіком, який самостійно визначають особи, що навчаються.
Зміст програми | Лекції | Практичні заняття | Самостійна робота | |
28.03 | Тема 1. Вступ. Виклики сучасного педагога та нові можливості. Знайомство учасників навчання. Очікування. Запит на коло проблемних питань. Концепція НУШ через призму коучингового підходу, основні принципи НУШ і їх трактування через коучингові компетенції. | 2 год. | 1 год. | |
28.03 | Тема 2. Засади коучингового підходу в НУШ: огляд компетенцій. Компетентністний підхід = коучинговий підхід? Порівняльний аналіз засад компетентнісного і коучингового підходів. Педагогічні інструменти коучингового підходу для забезпечення якості освітнього процесу. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
29.03 | Тема 3. Траєкторія професійного зростання педагога у філософії НУШ на засадах коучингового підходу. Самооцінювання зон професійного зростання. Виклики. Визначення цілей професійного розвитку. Можливості професійного розвитку та побудова траєкторії професійного зростання. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
29.03 30.03 | Тема 4. Навички коуч-компетентних педагогів. Створення довіри і партнерства. Домовленості і їх реалізація. Активне слухання і повна присутність. Безоціночна позиція і психологія успішності. Знецінювання та піднесення. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
30.03 | Тема 5. Мотивація учнівства до навчання. Педагогічне спостереження як підґрунтя для супроводу розвитку учнівства. Особистий інтерес до навчання та саморозвитку і його позитивне підкріплення. Практико-орієнтована спрямованість освітнього процесу. | 2 год. | 2 год. | 1 год. |
01.04 | Тема 6. Кейси коуч-компетентних педагогів на щодень. Вправи і завдання, що забезпечують особистісний розвиток учнівства. Діалог як основа ефективної комунікації. | 2 год. | 1 год. | |
01.04 | Тема 7. Узагальнення та систематизація отриманих знань, підготовка до підсумкового заняття. | 1 год. | ||
01.04 | Open Space: Педагог НУШ - коуч-компетентний педагог? Підсумкове заняття з теми курсу | 1 год. | ||
Разом | 10 | 14 | 6 |