Секрети успішної взаємодії з дітьми з РАС та ЗПМР
Метою курсу є засвоєння вчителями теоретичних та практичних знань у взаємодії з дітьми з РАС та ЗПМР в освітньому та корекційно-розвиваючому процесі.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Студія особистісного зростання в інклюзивній освітіРозробники / розробниці програми:
Жула Наталія АнатоліївнаОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (мережева)
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Логопед
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
надання відповідей через соціальні мережі, а саме telegram-форум
надання онлайн-консультацій
Модуль 1 Розлад аутистичного спектру та інші захворювання, що супроводжуються затримкою психомовного розвитку
лекція 1 - Розлад аутистичного спектру
практична робота
лекція 2 - Затримка психомовного розвитку
практична робота
Модуль 2 Соціальна взаємодія та базові функціональні навички
лекція 1 - Соціальна взаємодія
практична робота
лекція 2 - Основи взаємодії та базові функціональні навички
практична робота
Модуль 3 Інструменти формування соціальних навичок
лекція 1 - Навички звертання за допомогою, навички відмовлятися та погоджуватися
практична робота
лекція 2 - Навички спокійно реагувати на відмову та спокійно віддавати предмети
практична робота
лекція 3 - Навички прохання перерви та навички спокійно чекати
практична робота
лекція 4 - Навички спокійно переключатися від одного виду діяльності на інший
В результаті опанування матеріалів курсу підвищення кваліфікації слухачі будуть
Знати:
- особливості розвитку дітей з РАС та ЗПМР
- труднощі, які виникають під час соціальної взаємодії в суспільному середовищі
- етапи становлення соціальної взаємодії
- правила налагодження комунікації з дитиною з РАс та ЗПМР
- необхідність у формування базових соціальних навичок, що становлять соціальну взаємодію
Вміти:
- визначати рівень розвитку дитини з РАС та ЗПМР
- відхилення розвитку дитини з РАС та ЗПМР від норм розвитку
- діагностувати що саме є перешкодою для комунікації з дитиною з РАС та ЗПМР
- вміти покроково будувати контакт з дитиною з РАС та ЗПМР
- виявляти, які саме базові соціальні навички соціальної взаємодії відсутні чи потребують втручання
- виявляти шляхи та першочерговість у навчання соціальним навичкам дітей з РАС та ЗПМР
- практично застосовувати алгоритм щодо формування необхідних навичок соціальної взаємодії
Відео матеріали курсу всі в записі
Презентаційні матеріали до кожної лекції
Учасники навчального курсу зможуть застосовувати теоретичні та практичні матеріали у навчальному, корекційно-розвиваючому процесі та повсякденному житті. Опанування новими знаннями дають змогу якісно інтегрувати дитині з РАС та ЗПМР в соціумі,