«Мовно-комунікативна компетентність учителя / учительки початкової школи»
Мета: сприяти підвищенню мовної культури та фахової майстерності педагогів та педагогинь, засвоєнню норм сучасної української мови, збагаченню мовлення вчителів і вчительок, формуванню вмінь вільно й доречно використовувати виражально-зображувальні мовні засоби.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Юлія Данчук (ФОП)Розробники / розробниці програми:
Данчук Юлія Валентинівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, заступник директора з НВР КЗ «Вовчанський ліцей № 2 Вовчанської міської ради Чугуївського району Харківської області»Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
- Заступник директора
Перелік загальних компетентностей:
- Вільне володіння державною мовою
- Культурна компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Початкова школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Слухачі / слухачки зможуть отримати, за потреби, індивідуальні консультації.
№ з/п | Тема | К-сть год | Спосіб проведення * | |
Лекції | Практичні заняття / консультації | |||
1 | Вступне заняття | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM | |
2 | Український правопис 2019: основні зміни порівняно з 1990 роком
| 1 | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
3 | Теорія мови, яку варто повторити вчителям / вчителькам початкової школи | 1 | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
4 | Уникаймо типових мовленнєвих помилок!
| 1 | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
5 | Культура мовлення та ораторські здібності педагога / педагогині | 1 | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
6 | Ділове мовлення: оформлення ділових паперів | 1 | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
7 | Тестування, підсумкове заняття | 1 | Онлайн в закритих кімнатах ZOOM |
* Паралельно для слухачів / слухачок курсу буде організовано спілкування в закритих групах Вайбер / Телеграм; матеріали курсу будуть надсилатися кожному / кожній у зручний для нього / неї спосіб (ел. пошта, Вайбер / Телеграм тощо) й залишаться учасникам / учасницям і після завершення курсу.
Детально ознайомитися з програмою (зокрема і з переліком питань, що будуть розглядатися в межах тем) можна, перейшовши за Перейти за покликанням
Пройшовши курс, слухачі /слухачки:
1. Опанують зміни, що відбулися в Українському правописі 2019 року (порівняно з правописом 1990 р.)
2. Поглиблять знання з теорії мови, що надасть змогу більш якісно викладати предмет (українську мову) дітям.
3. Відпрацюють здатність моделювати зміст навчання до обов’язкових результатів навчання учнів.
4. Навчаться уникати типових мовленнєвих помилок, позбавляться недоліків у мовленні (русизмів, суржику, діалектизмів тощо), Поповнять активний словник .
5. Удосконалять власне усне й писемне мовлення та ораторські здібності, набудуть умінь грамотно та структуровано, відповідно до мовленнєвої ситуації викладати власні думки.
6. Розвинуть культуру професійного спілкування, здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій).
7. Відпрацюють / закріплять уміння оформлювати ділові папери (тих, з якими найчастіше доводиться працювати педагогам).
8. Отримають методичні поради та певний інструментарій для організації роботи з учнями на уроках української мови.
9. Набуть умінь здійснювати самоосвітню діяльність щодо удосконалення власного мовлення
10. Усвідомлять потребу знаходити ресурси професійного розвитку та самовдосконалення впродовж життя.
Цей курс допоможе не лише підвищити фахову майстерність, а й сприятиме вашому особистісному розвитку, ви прокачаєте навички комунікації, зможете легше досягати порозуміння з людьми у всіх сферах вашої діяльності. Поліпшені мовно-комунікативні навички додадуть вам упевненості в собі!
Усі матеріали (теоретичний матеріал до тем, пам’ятки, завдання) залишаються слухачам / слухачкам курсів та можуть бути використані для закріплення набутих знань та відпрацювання вмінь та навичок.
Усі ж ви добре пам’ятаєте Сократове “Заговори, щоб я тебе побачив!” :) :) :)
Програма реалізовується протягом 7 тижнів
№ тижня з/п | Форма реалізації |
1 | Вступне заняття |
2 | Лекція, практичне заняття (2 дні) |
3 | Лекція, практичне заняття (2 дні) |
4 | Лекція, практичне заняття (2 дні) |
5 | Лекція, практичне заняття (2 дні) |
6 | Лекція, практичне заняття (2 дні) |
7 | Тестування. Підсумкове заняття |
День та час початку занять погоджується та призначається для кожної групи, щойно вона набирається.