Професійні аспекти діяльності педагога в інклюзивному освітньому середовищі
Робота педагогів з дітьми, що мають особливі освітні потреби, потребує створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, розуміння особливостей (специфіки) інклюзивного навчання, вміння забезпечити додатковою підтримкою в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами; комунікаційної, інклюзивної, емоційно-етичної компетентності педагогів. Але не завжди в сучасному освітньому середовищі педагоги мають можливість комплексно опанувати необхідні навички. Даний курс надає можливість отримати базові знання та вміння роботи з дітьми в інклюзивному середовищі.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
ПЕРСПЕКТИВА КОНСАЛТИНГРозробники / розробниці програми:
Мельник Аліна Юріївна, керівник Центру психологічних особистих та бізнес тренінгів "Перспектива консалтинг", психолог, науковий співробітник лабораторії психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, бізнес-тренер, організаційний консультант, сімейний психотерапевт, авторка МАК колод, авторка та ведуча проекту "Інклюзія в Україні".Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вихователь
- Вожатий
- Вчитель
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
- Старший викладач
- Старший вихователь
- Старший вожатий
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Позашкільна освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В1. Інклюзивна компетентність
Чат підтримки слухача діє продовж всього курсу та ще 1,5 місяці доступ до всіх матеріалів.
Завдяки комплексному підходу в курсі розглядаються не тільки питання взаємодії з дітьми, що мають ООП. Також приділяється увага емоційному здоров’ю самих педагогічних працівників, конструктивному вирішенню конфліктних ситуацій, що є важливою умовою для створення якісного навчального простору.
БАЗОВИЙ курс ґрунтується на професійному стандарті педагога, що працює в інклюзивному класі.
Зміст:
- Вступ. Поняття інклюзивної освіти. Хто такі діти з особливими освітніми потребами, категорії дітей з ООП.
- Професійна компетентність педагога, що працює в інклюзивному класі.
- Дії педагога щодо упередження/протидії булінгу.
- Взаємодія стейкхолдерів освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
Передбачено чат підтримки для слухачів для вирішення поточних запитів. Можлива консультація та проведення вебінару онлайн, за потребою.
Дати початку навчання: з 12.01.2022 можна приєднатися в будь-який час.
Дистанційний асинхроннний курс (постійно діючий)
Тривалість курсу залежить від Вашої швидкості виконання завдань.
Бонуси після оплати курсу:
1. Чек-лист знань та вмінь педагога, що працює в інклюзивному класі.
2. Комплекс вправ з формування позитивного мікроклімату в інклюзивному класі.
3. Тест на діагностику емоційного вигорання.
Після завершення навчання слухачі будуть:
- Знати особливості інклюзивної освіти в Україні
- Знати алгоритм дій педагога в роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби
- Застосовувати дії щодо упередження/протидії булінгу
- Будувати партнерську взаємодію зі стейкхолдерами освітнього процесу (керівництвом закладів інклюзивної освіти, батьками, психологами, фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів)
- Розпізнавати симптоми емоційного вигорання та своєчасно діагностувати їх
- Застосовувати навички активного слухання та переконання інших.
Для отримання сертифікату потрібно виконати 70% домашніх завдань та пройти підсумкове тестування.
Постійно діючий дистанційний курс (асинхронний). Приблизна тривалість курсу 5 тижнів, але може бути завершений раніше, це залежить від Вашої швидкості опанування матеріалу та виконання тестових завдань. Ваше навчання в зручному місці, в зручних умовах, в зручний час.
Постійний чат підтримки слухачів курсу куратором в Viber, додаткові актуальні матеріали для роботи.