Упровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти відповідно до Концепції “Нова українська школа“ (група 2)
Ознайомити учасниць і учасників із завданнями і кроками реформи «Нова українська школа» для середньої школи; надати аналіз Державного стандарту базової середньої освіти в аспектах предметних і наскрізних компетентностей; здійснити огляд успішних практик з формування у здобувачів/-ок освіти емоційно-етичної, здоров’язбережувальної, громадянських та соціальних, компетентностей, критичного та системного мислення.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Олена Масалітіна (ФОП)Розробники / розробниці програми:
ФОП Масалітіна О.А., у співпраці з ГО «ЕдКемп Україна»Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: методики викладання
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
1. Дорожня карта реформи базової та профільної школи |
2. Державний стандарт базової середньої освіти: концепційні засади та можливості застосування в освітньому процесі. Професійний стандарт вчителя |
3. Формування і розвиток соціально-емоційної та громадянської компетентності: - соціально-емоційне та етичне навчання та навички стійкості, - недсикримінаційний підхід в освіті, - співучителювання, - формувальне оцінювання. |
Учасниці/-ки опрацюють Державаний стандарт базової середньої освіти у проекції на предмети викладання та з огляду на необхідність формування
у здобувачів освіти наскрізних компетентностей; ознайомляться із Дорожньою картою реформи базової та профільної школи та сформують у її аспекті бачення власної професійної траєкторії; ознайомляться з теоретичними засадами опанують низку практичних прийомів із соціально-емоційного та етичного навчання, недискримінаційного підходу в освіті, запровадження методики співучителювання й формувального оцінювання.