- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- онлайн-навчання
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Методист
- Здатність спілкуватися іноземними мовами
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
- Початкова школа
- Природничі науки
- Природознавство
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
Програма підвищення кваліфікації «П'ять кроків організації STEM-освіти в початковій школі»
- тривалість 5 тижнів;
- щотижневі практичні онлайн-сесії;
- підготовка власного освітнього продукту;
- експертна оцінка освітнього продукту;
- видача сертифікатів про підвищення кваліфікації.
Навчальний план.
Engage, 1 етап програми (навчальний блок): 5 годин теорії та практики .
- Розбираємо поняття “STEM".
- Чому STEM-освіта так актуальна?
- Заради чого цей тренд розвивається?
- STEM-підхід в освітніх системах світу.
Explore, 2 етап програми (навчальний блок): 5 години теорії та практики.
- Хто і як може проводити STEM-уроки?
- На що потрібно опиратися?
Explain, 3 етап програми (навчальний блок): 4 години теорії та практики, 1 година самостійної роботи.
- Стратегії навчання під час впровадження наукових концепцій.
- Спіральне навчання.
- Стратегії попередніх знань KWL.
- Традиційні моделі навчання.
- Модель навчання на основі проєктів (PBL).
Elaborate, 4 етап програми (практичний блок): 4 години теорії та практики, 2 години самостійної роботи.
- 5-E Instructional Model як тренд сучасної освіти, її зміст та етапи.
- Конструктор уроку за принципом моделі 5-E.
- Розробка власних STEM-уроків.
Evaluate, 5 етап програми (рефлексія, підсумки навчання): 2 години теорії та практики, 1 година контроль знань, 1 година сертифікація.
- Презентація розробок власних STEM-уроків.
- Експертна оцінка представлених уроків.
- Формування методичноЇ бібліотеки STEM-уроків.
- Сертифікація (за результатами розробки учасницьким колом STEM-уроків).
вдосконалені навички для реалізації проєктної, навчально-дослідницької діяльності, проблемного навчання (PBL), наукового навчання на основі учнівських запитів (IBSE); розширені знання про створювання освітнього STEM- простору через застосування міждисциплінарного, практико-орієнтовного підходу; опановано техніки використання освітніх практик, побудованих на дослідницькій діяльності, проєктуванні, вирішені інженерних задач і завдань, наукових і технологічних концепцій; засвоєні прийоми застосування компонентів активної 5-Е моделі (5 Е Instructional Model) в початковій школі.
Програма підвищення кваліфікації «П'ять кроків організації STEM-освіти в початковій школі» на кожному із етапів передбачає виконання практичних вправ і завдань. По завершенню курсу кожна учасниця і кожен учасник матимуть доступ до бібліотеки готових STEM-уроків та лабораторних робіт для використання в навчальному процесі:
- тривалість 5 тижнів;
- щотижневі практичні онлайн-сесії;
- підготовка власного освітнього продукту (розробка STEM-уроку для подальшого проведення у межах власного календарно-тематичного планування з навчальних дисциплін);
- експертна оцінка освітнього продукту та надання зворотного зв'язку за результатами розробки власного освітнього продукту;
- видача сертифікатів про підвищення кваліфікації.
Для учасників що пройшли сертифікацію можливе підключення до пілотних проектів міжнародних інноваційних програм.
Календарно-тематичний план
за програмою підвищення кваліфікації
«П'ять кроків організації STEM-освіти в початковій школі»
Скорочення:
Т - теоретичні заняття
П - практичні заняття
С - самостійна робота
Дата | Зміст програми | Т | П | С |
---|---|---|---|---|
23.01 неділя
14.00-19.00 | Engage, 1 етап програми Розбираємо поняття “STEM".
| 3 | 2 | |
29.01 субота
14.00-19.00 | Explore, 2 етап програми
| 3 | 2 | |
05.02 субота
14.00-19.00 | Explain, 3 етап програми
| 2 | 2 | 1 |
12.02 субота
14.00-19.00 | Elaborate, 4 етап програми
| 2 | 2 | 2 |
19.02 субота
14.00-19.00 | Evaluate, 5 етап програми
| 2 | 1 | 1 |