Організація роботи з батьками на засадах Гуманної педагогіки
розвинути прогностичну, емоційно-етичну компетентності шляхом опанування закономірностями розвитку дитини та змісту роботи з батьками на засадах гуманної педагогіки, удосконалювати вміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення щодо розв’язання проблем з урахуванням ключових положень гуманної педагогіки, розвивати вміння вибудовувати відносини на цінностях.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Олена Матвійчук – директорка закладу освіти - учасника Всеукраїнського експерименту «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середньому загальноосвітньому навчальному закладі». Координаторка магістральної (не)конференції міні-EdCamp Konotop «Інтеграція змісту освіти в контексті гуманної педагогіки та афілійованих (не)конференцій міні-EdCamp Konotop «Гуманна педагогіка в новітніх освітніх технологіях», «LEGO-НУШ – на старті основна школа», організаторка Всеукраїнської (не)конфереції «Педагогіка співробітництва – це виховання серця дитини». Сертифікована педагогиня-тренерка з методики викладання предмету «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок. Учителька гуманної педагогіки, членкиня Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної педагогіки, авторка публікацій з упровадження засад гуманної педагогіки.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Основи андрагогіки
- Прогностична компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: робота закладу освіти з батьками; сімейне виховання; психологія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- залучення до обласних, всеукраїнських, міжнародних Читаннях з Гуманної педагогіки;
- запрошення до участі у щомісячному Всеукраїнському круглому столі "Гуманна Педагогіка в школі" у форматі онлайн;
- членство у Всеукраїнській культурно-освітній асоціації Гуманної Педагогіки
Розділ 1. Людина для людини
Моральний саморозвиток та самовиховання дорослих – це і є найбільш значуща робота для виховання дитини.
- Тема 1. Вступ. Еволюція ідей Гуманної педагогіки в контексті завдань НУШ (2 год.).
- Тема 2. Уплив умов виховання на формування морального типу особистості. Класифікація моральних типів. Обумовленість морального типу особистості характером виховання (2 год.).
- Тема 3. Основні прояви дитини та їх значення для формування морального типу. Прогнозування можливого морального типу дитини та її поведінки залежно від умов сімейного виховання (2год.).
Розділ 2. Людина в людині
Виховуючи, ми самі маємо навчитися трудитися душею, розумом і духом та навчити цьому дитину!
- Тема 1. Виховання серця дитини. Збереження морального здоров’я дитини як задоволення потреби в безпеці, розвиток допитливості й уяви. Розвиток здатності бажати добра іншій людині (2 год.).
- Тема 2. Виховання духу. Розвиток потреби відчувати світ не безцільним. Прагнення до добра, правди й краси (2 год.).
- Тема 3. Виховання розуму дитини. Розвиток правдивого уявлення про світ в цілому та правдивого уявлення про свій внутрішній світ (2 год.).
Розділ 3. Людина і людина
Свобода – це цінність. На внутрішньо вільних людях тримається та розвивається світ.
- Тема 1. Виховання внутрішньої свободи. Розвиток свободи бути добрим, вільним у своєму відчутті красивого. Виховання вільної людини, сильної духом, для якої честь, совість, правда є важливими в житті (2 год.).
- Тема 2. Виховання співтворчістю. Співтворчість як духовне спілкування дітей і дорослих. Розвиток допитливості, волі, любові (2 год.).
Сертифікація
- поглиблення знань з психолого-педагогічних закономірностей та умов розвитку дитини у світлі гуманістичного підходу;
- опанування змісту просвітньої роботи з батьками учнів на засадах гуманної педагогіки;
- удосконалення вмінь конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення щодо розв’язання проблем сімейного виховання з урахуванням ключових положень гуманної педагогіки;
- розвиток умінь вибудовувати відносини між учасниками педагогічного процесу на гуманістичних цінностях.
№ | Тема | Дата | Вид діяльності |
Год. |
Розділ 1. Людина для людини | ||||
1 | Тема 1. Вступ. Еволюція ідей Гуманної педагогіки в контексті завдань НУШ | 01.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: знайомство, очікування, домовленість про правила, ознайомлення з планом діяльності (5 хв.) Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв). | ||||
2 | Тема 2. Уплив умов виховання на формування морального типу особистості. Класифікація моральних типів. Обумовленість морального типу особистості характером виховання | 03.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
3 | Тема 3. Основні прояви дитини та їх значення для формування морального типу. Прогнозуванняможливого морального типу дитини та її поведінки залежно від умов сімейного виховання | 09.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
Розділ 2. Людина в людині | ||||
4 | Тема 1. Виховання серця дитини. Збереження морального здоров’я дитини як задоволення потреби в безпеці, розвиток допитливості й уяви. Розвиток здатності бажати добра іншій людині. | 10.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
5 | Тема 2. Виховання духу. Розвиток потреби відчувати світ не безцільним. Прагнення до добра, правди й краси. | 15.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
6 | Тема 3. Виховання розуму дитини. Розвиток правдивого уявлення про світ в цілому та правдивого уявлення про свій внутрішній світ | 17.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
Розділ 3. Людина і людина | ||||
7 | Тема 1. Виховання внутрішньої свободи. Розвиток свободи бути добрим, вільним у своєму відчутті красивого. Виховання вільної людини, сильної духом, для якої честь, совість, правда є важливими в житті. | 22.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
8 | Тема 2. Виховання співтворчістю. Співтворчість як духовне спілкування дітей і дорослих. Розвиток допитливості, волі, любові. | 24.03 | 1. Лекція з елементами тренінгу: Вступна частина: постановка проблеми, очікування, формулювання завдань, ознайомлення з планом діяльності (5 хв). Основна частина: мозковий штурм, міні-лекція / інформаційне повідомлення, руханка, тренувальні вправи (90 хв.). Заключна частина: зворотній зв'язок, рефлексія, ритуал прощання (15 хв.). | 2 |
2. Поради батькам (5 хв.). | ||||
3. Блок запитань та відповідей (5 хв.). | ||||
9 | Сертифікація | Підсумковий тест |
- Участь у проєктах з реалізації засад Гуманної педагогіки (фестивалі, семінари, дослідницькі лабораторії тощо)
- Розробка громадських ініціатив з родинно-сімейного виховання щодо упровадження засад Гуманної педагогіки
- Інтеграція Гуманної педагогіки в освітню діяльність закладу освіти
- Здійснення власних досліджень
- Створення осередків для популяризації знань з Гуманної педагогіки в громаді