Ефективна комунікація і взаємодія учасників освітнього процесу в коучинговому форматі
Оволодіння коучинговими інструментами і технологіями для побудови ефективної комунікації на принципах рівності, партнерства, довіри. Формування і розвиток навичок створення комфортного, позитивного, розвиваючого середовища для всіх учасників освітнього процесу. Розширення можливостей освітян для професійного і особистісного зростання.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
EdCamp-академіяРозробники / розробниці програми:
Кубатко Людмила Іванівна, авторка програми підвищення кваліфікації, учителька української мови і літератури, спеціаліст вищої категорії, Відмінник освіти України, експертка в організації та реалізації проєктів та програм у сфері неформальної освіти, професійна коучиня.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Інше: коучингові компетентності
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: усі
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
Учасницькому колу за запитом пропонується:
- навчання за іншими програмами підвищення кваліфікації, розробницею і ведучою яких є авторка програми;
- коуч-сесії з планування та реалізації цілей у професійній діяльності та особистому житті.
Програма підвищення кваліфікації
«Ефективна комунікація і взаємодія учасників освітнього процесу в коучинговому форматі»
Скорочення:
- Л - інтерактивна лекція
- ПР - практична робота
- СР - самостійна робота
№ | Зміст програми | Лекція | ПР / СР |
1 | Коучингові інструменти і технології для ефективної комунікації | 1,5 | |
Коуч-компетентний педагог | |||
Коучингові компетентності для ефективної комунікації | |||
Використання різних форм комунікації в освітньому процесі | |||
2 | Створення середовища для ефективної комунікації | 1,5 | |
Довіра. Партнерство. Емпатія. Цінності | |||
3 | Створення домовленостей в освітньому процесі | 1,5 | 1,5 СР |
Мета і очікуваний результат навчання. Усвідомлення мети і кінцевого результату | |||
4 | Запитання як основний інструмент комунікації | 1,5 | |
Класифікація питань. Закриті і відкриті питання. Сильні запитання | |||
Активне слухання | |||
5 | Пряма мова і зворотний зв'язок | 1,5 | 1,5 ПР |
Створення позитивного середовища через комунікацію | |||
Правила формування прямої мови та зворотного зв'язку | |||
6 | Метафора як інструмент усвідомленості | 1,5 | 1,5 СР |
Робота з метафорами дітей | |||
Робота з метафорами батьківства | |||
Робота з заданими метафорами | |||
Мовні маркери | |||
7 | Сертифікація | 1,5 ПР |
Учасники та учасниці зʼясують доцільність використання коучингового підходу в освітній діяльності.
Сформують та вдосконалять уміння створювати умови для ефективної комунікації та результативної взаємодії в професійній діяльності та у власному житті.
Опанують практичні кейси щодо прямої мови та зворотного звʼязку, сильних питань, використання метафор.
Удосконалять уміння щодо налагодження партнерських стосунків з колегами, батьківством, учнівством.
Розклад занять за програмою підвищення кваліфікації
«Ефективна комунікація і взаємодія учасників освітнього процесу в коучинговому форматі»
Скорочення:
- Л - інтерактивна лекція
- ПР - практична робота
- СР - самостійна робота
Дата | Зміст програми | Лекція | ПР / СР |
27.01 - 18.00 | Коучингові інструменти і технології для ефективної комунікації | 1,5 | |
Коуч-компетентний педагог | |||
Коучингові компетентності для ефективної комунікації | |||
Використання різних форм комунікації в освітньому процесі | |||
29.01 - 12.30 | Створення середовища для ефективної комунікації | 1,5 | |
Довіра. Партнерство. Емпатія. Цінності | |||
03.02 - 18.00 | Створення домовленостей в освітньому процесі | 1,5 | |
Мета і очікуваний результат навчання. Усвідомлення мети і кінцевого результату | |||
05.02 - 12.30 | Самостійна робота над практичним завданням | 1,5 СР | |
10.02 - 18.00 | Запитання як основний інструмент комунікації | 1,5 | |
Класифікація питань. Закриті і відкриті питання. Сильні запитання | |||
Активне слухання | |||
12.02 - 12.30 | Пряма мова і зворотний зв'язок | 1,5 | |
Створення позитивного середовища через комунікацію | |||
Правила формування прямої мови та зворотного зв'язку | |||
17.02 - 18.00 | Практична робота | 1,5 ПР | |
19.02 - 12.30 | Метафора як інструмент усвідомленості | 1,5 | |
Робота з метафорами дітей | |||
Робота з метафорами батьківства | |||
Робота з заданими метафорами | |||
Мовні маркери | |||
24.02 - 18.00 | Самостійна робота над практичним завданням | 1,5 СР | |
26.02 - 12.30 | Сертифікація | 1,5 ПР |