Інклюзивна освіта: досвід та перспектива
формування знань, умінь та навичок, які дозволять освітянам впроваджувати гейміфікацію та ігрофікацію в інклюзивному освітньому процесі; організовувати соціально-емоційне та етичне навчання в інклюзивному класі (групі); організація співучителювання в закладах освіти усіх рівнів; якісно проводити моніторинг впровадження інклюзивної освіти; організовувати якісну наступність між усіма рівнями освіти; використовувати практичні поради під час роботи з дитиною з РАС; організація навчання впродовж життя в неформальній освіті.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «Освіта без умов»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «Освіта без умов»Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (дистанційна)
Види підвищення кваліфікації:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Проєктувальна компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
- Початкова школа
- Інше: Базова школа Старша школа
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- В1. Інклюзивна компетентність
- В3. Проєктувальна компетентність
- Г1. Прогностична компетентність
- Г2. Організаційна компетентність
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Учасникам надаються матеріали курсу (записи вебінарів, презентації та додаткові матеріали);
- Подальші БЕЗКОШТОВНІ консультації від спікерів курсу та/або спеціалістів ГО «Освіта без умов та її партнерів;
- Залучення учасників до БЕЗКОШТОВНИХ програм підвищення кваліфікації ГО «Освіта без умов»;
- Надається можливість висвітлити власний досвід з впровадження сучасних освітніх технологій в ГО «Освіта без умов»
Тематичний напрямок «Інклюзивна освіта: досвід та перспектива» триденного Всеукраїнського освітнього фестивалю «EdFast 2021. Навчання впродовж життя» - 6 годин (вебінари та сесії запитань-відповідей - 4 годин, самостійна робота - 1 година, сертифікація - 1 година) у запису
Учасник/учасниця:
- впроваджує гейміфікацію та ігрофікацію в інклюзивному освітньому процесі;
- організовує соціально-емоційне та етичне навчання в інклюзивному класі (групі);
- організовує співучителювання в закладах освіти усіх рівнів;
- проводить моніторинг впровадження інклюзивної освіти;
- організовує якісну наступність між усіма рівнями освіти;
- використовує практичні поради під час роботи з дитиною з РАС; організація навчання впродовж життя в неформальній освіті.
- Учаснику/учасниці необхідно подати заявку на НПМ EdWay;
- Зійснити сертифікаційний внесок у розмірі 125 грн. реквізитами, які надійбуть після реєстрації;
- Реалізується навчання в дистанційні формі у запису;
- Посилання на запис та форма сертифікації надійдуть після виконання п.1 та п.2;
- За результатами сертифікації протягом 10 днів згенерується сертифікат про підвищення кваліфікації на 6 годин (0,20 кредитів) в кабінеті професійного зростання в розділі «Завершено».
- Кейс з матерілами надійде на персональну електронну адресу.
№ | Назва теми | Вид | Кількість годин | Виконавець |
1 | Відкриття | |||
2 | «Гейміфікація як засіб підвищення ефективності навчання в інклюзивному освітньому процесі» | Вебінар | 0,5 | О. Майборода |
3 | «Співучителювання для ефективної організації інклюзивного освітнього та виховного процесу» | Вебінар | 0,5 | А. Дудка |
4 | «Ефективність впровадження соціально-емоційне та етичне навчання в інклюзивному освітньому процес» | Вебінар | 0,5 | А. Сомова |
5 | «Система моніторингу як дієвий інструмент підвищення ефективності інклюзивного навчання» | Вебінар | 0,5 | А. Гребенюк |
6 | «Особливості дошкільної інклюзивної освіти» | Вебінар | 0,5 | О. Герасемчук |
7 | «Особливості моделювання роботи вчителя в інклюзивному класі» | Вебінар | 0,5 | О. Гордійчук |
8 | «Дитина з розладами аутистичного спектру в початковій школі. Перші кроки вчителя: труднощі та успіхи» | Вебінар | 0.5 | О. Ковалюк |
9 | Ознайомлення з додатковими матеріалами | Самостійна робота | 1,5 | |
10 | Сертифікація | Заповнення форми зворотнього зв'язку | 1 | |
Всього | 6 |