Недискримінаційне вчителювання як складова створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища
Ознайомлення педагогічної сіпльноти закладів освіти різних рівнів зі стратегіями та методами створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «ЕдКемп Україна», Фонд ім. Гайнріха Бьолля, Бюро Київ — УкраїнаНапрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Рефлексивна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Громадянська освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Модуль 1. Сутність недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті.
1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті.
1.2. Недискримінаційне вчителювання.
1.3. «Прихований навчальний план» і його вплив на результат освітнього процесу. Сфери вияву та впливу «прихованого навчального плану» у змісті освіти.
Модуль 2. Екскурсія закладом освіти. Практична частина
2.1. Простір закладу освіти
2.2. Стиль викладання і комунікації
Учасниці/-ки ознайомляться з вимогами законодавства у сфері забезпечення якості освіти у контексті недискримінаційного та інклюзивного підходів; підвищать рівень знань та умінь щодо створення безпечного, недискримінаційного та інклюзивного освітнього середовища.
Основна умова сертифікації:
– присутність онлайн на вебінарі 23 листопада 2022 року (о 14.00);
– успішне складання підсумкового тесту – понад 70% правильних відповідей. Термін виконання сертифікаційної роботи з 24.11.2022 по 28.11.2022 року.
Покликання для входу до Zoom кімнати: Перейти за покликанням
Дата | Тема і зміст | Кількість годин |
23.11.2022 14:00 | Модуль 1. Сутність недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті. 1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті. 1.2. Недискримінаційне вчителювання як . 1.3. «Прихований навчальний план» і його вплив на результат освітнього процесу. Сфери вияву та впливу «прихованого навчального плану» у змісті освіти. Модуль 2. Екскурсія закладом освіти. Практична частина 2.1. Простір закладу освіти 2.2. Стиль викладання і комунікації | 2 години 30 хвилин |
24.11.2022-18.11.2022 | Самостійне опрацювання матеріалу | 2 години 30 хвилин |
28.11.2022 | Сертифікація (тестування) | 1 година |