Змішане навчання: освіта під час війни
Підготувати педагогічних працівників до ефективної роботи з учнями в умовах змішаного навчання у воєнний та післявоєнний час
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація "ФОНД ЕКОНОМІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ВРЯДУВАННЯ ТА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ"Розробники / розробниці програми:
Олена Ліннік, доктор педагогічних наук, експерт ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні»; Юрій Гайдученко, експерт проєкту “Навчаємось разом”, методист, учитель української мови та літератури НВК “Новопечерська школа”Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- Інше: Змішана
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Асистент вчителя
- Викладач
- Вчитель
- Директор
- Завідувач
- Заступник директора
- Заступник завідувача
- Методист
- Педагог-організатор
- Практичний психолог
- Психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Біологія
- Біологія і екологія
- Болгарська мова
- Гагаузька мова
- Географія
- Громадянська освіта
- Екологія
- Економіка
- Зарубіжна література
- Захист України
- Іноземна мова (англійська)
- Іноземна мова (іспанська)
- Іноземна мова (німецька мова)
- Іноземна мова (французька)
- Інформатика
- Історія
- Історія України
- Історія (Всесвітня історія)
- Креслення
- Кримськотатарська мова
- Математика
- Математика (Алгебра і початки аналізу)
- Математика (Геометрія)
- Мистецтво
- Мистецтво (образотворче)
- Мистецтво (музичне)
- Мова іврит
- Молдовська мова
- Новогрецька мова
- Основи здоров’я
- Польська мова
- Початкова школа
- Правознавство
- Природничі науки
- Природознавство
- Ромська мова
- Російська мова
- Румунська мова
- Словацька мова
- Технології
- Трудове навчання
- Угорська мова
- Українська література
- Українська мова
- Фізика
- Фізика і астрономія
- Фізична культура
- Хімія
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
Модуль 1
Змішане навчання: гнучкість освітнього процесу
Підходи до роботи з учнями в умовах війни: психолого-педагогічні аспекти. Когнітивні процеси учнів в умовах стресового стану. Вплив стресових станів на школярів різного віку. Особливості поведінкових проявів та протікання психічних пізнавальних процесів у дітей шкільного віку в час війни. Вплив стресу на когнітивні функції школярів, зокрема увагу та пам’ять. Значення й цінність якісної комунікації з учнями, «дарування» відчуття безпеки й рутини, психологічної підтримки, створення атмосфери розвантаженості.
Моделі змішаного навчання: ротаційна, гнучка, особистісно-орієнтована, модель збагаченого віртуального середовища. Особливості функціонування різних моделей. Розклад та календарно-тематичне планування
Онлайн-платформи для організації різних моделей змішаного навчання. Інструменти для моніторингу освітнього процесу (електронні щоденники та журнали, платформи для оцінювання)
Особливості комунікації у процесі змішаного навчання: покрокові інструкції (батьки, учні, учителі). Розроблення та використання алгоритмів комунікації у процесі віддаленого навчання. Використання платформи HUMAN для активної взаємодії з батьками, учнями, вчителями.
Моделі уроків в умовах змішаного навчання. Структура уроку: новий погляд. Поєднання синхронного та асинхронного режиму під час організації уроків в умовах змішаного навчання. Інструменти дистанційного навчання. Особливості дистанційного уроку.
Практична робота. Розроблення моделей уроків для різних моделей змішаного навчання.
Модуль 2
Технології моделювання уроків в умовах змішаного навчання
Мультимедійний контент для змішаного навчання: від ідеї до реалізації. Цифрові освітні середовища, платформи для створення дистанційних курсів. Керування навчальним процесом за допомогою смартфона.
Конструювання навчального контенту для різних моделей змішаного навчання: навчальне відео. Функції навчального відео у процесі змішаного навчання. Створення та використання інтерактивного навчального відео. Особливості інтерактивних онлайн-платформи для створення навчального відео.
Персоналізація та диференціація навчального контенту. Універсальний дизайн онлайн-уроку
Робота з ресурсами для симуляції дослідів та моделювання. Ресурс Перейти за покликанням . Як адаптувати діяльнісні методи до умов змішаного навчання. Дослідження та проєкти: умови їх застосування під час дистанційного навчання. Моделювання, види моделей. Підходи до їх створення.
Організація підсумкового та формувального оцінювання за допомогою онлайн-сервісів. Використання сервісів для швидкого зворотного зв’язку. Організація підсумкового оцінювання з використанням онлайн-сервісів інтерактивного тестування.
Практична робота. Використання креативного мультимедійного онлайн-контенту для різних моделей змішаного навчання. Розроблення навчального відео за допомогою однієї з інтерактивних онлайн-платформ. Розроблення та подальший аналіз дослідницьких та творчих завдань в умовах змішаного навчання. Створення різних видів оцінювання з використання онлайн-сервісів.
Орієнтовний розподіл академічних годин за видами навчальної діяльності
Назва розділів і тем | Кількість годин (академічних) | ||||
Всього | у тому числі | ||||
Лекційні заняття | Практичні заняття | Тестування | Самостійна робота | ||
Модуль 1. Змішане навчання: гнучкість освітнього процесу | 12 | 10 | 2 | ||
| 2 | 2 | |||
| 4 | 2 | 2 | ||
1.3. Онлайн-платформи для організації різних моделей змішаного навчання. Інструменти для моніторингу освітнього процесу (електронні щоденники та журнали, платформи для оцінювання) | 2 | 2 | |||
1.4. Особливості комунікації у процесі змішаного навчання: покрокові інструкції (батьки, учні, учителі) | 2 | 2 | |||
1.5. Моделі уроків в умовах змішаного навчання | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Технології моделювання уроків в умовах змішаного навчання | 16 | 2 | 14 | ||
2.1. Мультимедійний контент для змішаного навчання: від ідеї до реалізації.
| 4 | 4 | |||
2.2. Конструювання навчального контенту для різних моделей змішаного навчання: навчальне відео | 4 | 4 | |||
2.3. Персоналізація та диференціація навчального контенту. Універсальний дизайн онлайн-уроку | 2 | 2 | |||
2.4. Робота з ресурсами для симуляції дослідів та моделювання | 4 | 4 | |||
2.5. Організація підсумкового та формувального оцінювання за допомогою онлайн-сервісів | 2 | 2 | |||
Підсумкове тестування | 2 | 2 | |||
Всього годин | 30 | 12 | 16 | 2 |
Учасники тренінгу зможуть:
- розуміти особливості психічних процесів учнів у стресових та травматичних ситуаціях; причинно-наслідкових зв’язків між психічними процесами та поведінковими проявами учнів;
- розуміти психолого-педагогічні особливості здійснення взаємодії між суб’єктами освітнього процесу;
- розрізняти моделі змішаного навчання, особливості організації дистанційного навчання;
- розробляти моделі змішаного навчання відповідно до умов роботи школи
- моделювати навчальні заняття в умовах змішаного навчання;
- застосовувати техніки активізації уваги, підвищення мотивації, гармонізації емоційного стану учнів;
- застосовувати діяльнісні методи навчання в умовах змішаного навчання;
- здійснювати гнучке планування освітнього процесу;
- здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах змішаного навчання.
- конструювати власний дистанційний курс із використанням сучасних цифрових технологій;
- створювати креативний мультимедійний контент для дистанційних уроків (інтерактивні вправи, дидактичні ігри, ментальні карти, електронні посібники, навчальне відео, інфографіка);
- розроблювати та використовувати інструменти для швидких опитувань і тестувань.
Курс підвищення кваліфікації пропонується для педагогів закладів загальної середньої освіти, які залучені до співпраці в рамках реалізації ініціативи з відновлення доступу до шкілької освіти Проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe)