Практичний онлайн-курс "Сенсорна інтеграція у роботі з дітьми із складними порушеннями розвитку: від теорії до практики"
Метою курсу є підвищення рівня інклюзивної та професійної компетентності педагогічних працівників, фахівців корекційного профілю; розширення знань про метод “сенсорна інтеграція”, діагностику та види корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Суменко Тетяна ЮріївнаРозробники / розробниці програми:
1. Суменко Тетяна Юріївна, докторка філософії, викладачка кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; членкиня ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF; магістерка «Педагогіки вищої школи», психологиня, авторка курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; авторка «Інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW», методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку. 2. Мордовенко Наталія Геннадіївна, вчитель логопед, дефектологиня вищої категорії Комунального закладу "Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб із інвалідіністю "Промінь"; співавторка курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; вчитель-методист; дипломований вчитель-експериментатор, Монтесорі -педагогиня (Німецька академія розвиваючої реабілітації, Мюнхен). 3. Пятницька Дар'я Всеволодівна - к.п.н., старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Логопед
- Психолог
- Соціальний педагог
- Старший вихователь
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Професійні компетентності галузевого спрямування
- Рефлексивна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Реабілітація
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
В умовах розвитку сучасної соціальної роботи та інклюзивної освіти вкрай важливо забезпечити якісний рівень надання професійної підтримки дітям із складними порушеннями розвитку. Врахування особливостей розвитку сенсорних процесів дитини зі СПР – важлива складова успішного проходження реабілітаційного маршруту спрямованого на перспективне закриття індивідуальних дефіцитів. Вивчення базових принципів підходу «сенсорна інтеграція» допоможе фахівцям познайомити особливу дитину з плануванням, виконанням рухів за допомогою чотирьох основних сенсорних модальностей: дотику, пропріоцепції, вестибулярних функцій і зору.
Цей курс для вас, якщо Вам потрібно:
- навчитися працювати з дітьми із порушенням психофізичного розвитку;
- дізнатися що таке сенсорна дисфункція та методи її подолання;
- освоїти методи та практичні інструменти для ефективної корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку.
Програма курсу складається із тем:
- Вступ. Базові поняття методики “СІ”.
- Сенсорна система людини. Класифікація порушень сенсорної обробки.
- Складні порушення розвитку дитини (СПР): причини та напрями корекції.
- Сенсорна кімната: види, переваги.
- Адаптація до занять дітей зі СПР.
- Сенсорна карта: діагностика та корекція.
- Практичний аспект: вправи, корисні лінки, рекомендації фахівців практиків.
Ви дізнаєтесь та навчитеся:
- що являє собою сенсорна система людини;
- понятійно-термінологічний апарат методу «сенсорна інтеграція»;
- причини складних порушень розвитку у дітей;
- як працювати із дітьми що мають складні порушення розвитку (РАС, ЗПР, ЗМР, РДУГ, синдром Дауна та ін.);
- форми та методи роботи із сенсорної інтеграції для дітей зі СПР.
Навчання та комунікація проходить у закритому Телеграм каналі. Ви можете переглядати навчальний матеріал у зручний час, ознайомлюватися з презентаційним та лекційним матеріалом. У навчальній програмі передбачено виконання практичних робіт.
Виконують програму курсу:
Суменко Тетяна Юріївна, докторка філософії, викладачка кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; членкиня ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF; магістерка «Педагогіки вищої школи», психологиня, авторка курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; авторка «Інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW», методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку.
Навчання на даному курсі допоможе освітянам, фіхівцям соціальної сфери, піклувальникам що працюють з дітьми із складними порушеннями розвитку, підвищити рівень інклюзивної та професійної кометентності, розширити знання про метод “сенсорна інтеграція”, отримати навички діагностики і корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку. Курс стане у нагоді фахівцям корекційного профілю, батькам, що планують ввести в свою практичну діяльність основи сенсорної інтеграції у роботі із “важкими” дітьми та отримати чіткі відповіді про цей підхід.
Цей курс — квиток для тих, кому потрібно отримати базову інформацію від кваліфікованих фахівців-практиків, що працюють із дітьми із складними порушеннями ровитку в межах спеціалізованої установи.
УВАГА: курс не замінює професійного навчання за методом Sensory Integration. Основна мета: надати базову інформацію про особливості роботи з дітьми із складними порушеннми розвикту за допомогою методу “сенсорна інтеграція”.
Впродовж року
Вдосконалення інклюзивної, здоров'язбережувальної та психо-емоційної компетенції освітян та фахівців соціальної сфери.
По закінченню навчання слухачі та слухачки курсу виконують творче завдання, що стане першим практичним інструментом у скарбниці фахівця із сенсорної інтеграції.