Практичний онлайн-курс "Сенсорна інтеграція у роботі з дітьми із складними порушеннями розвитку: від теорії до практики"
Метою курсу є підвищення рівня інклюзивної та професійної компетентності педагогічних працівників, фахівців корекційного профілю; розширення знань про метод “сенсорна інтеграція”, діагностику та види корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Суменко Тетяна ЮріївнаРозробники / розробниці програми:
Суменко Тетяна Юріївна, музична керівниця вищої категорії Комунального закладу «Харківський міський центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»; аспірантка кафедри соціальної роботи КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; членкиня ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF; магістерка «Педагогіки вищої школи», авторка курсів підвищення кваліфікації для педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; авторка «Інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW», методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку. ///Мордовенко Наталія, вчитель логопед, дефектолог вищої категорії Комунального закладу "Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб із інвалідіністю "Промінь"; співавторка курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; вчитель-методист; дипломований вчитель-експериментатор, Монтесорі -педагог (Німецька академія розвиваючої реабілітації, Мюнхен); авторка наукового збірника "Педагогіка здоров’я", методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку.Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Логопед
- Психолог
- Соціальний педагог
- Старший вихователь
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Професійні компетентності галузевого спрямування
- Рефлексивна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Реабілітація
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
В умовах розвитку сучасної соціальної роботи та інклюзивної освіти вкрай важливо забезпечити якісний рівень надання професійної підтримки дітям із складними порушеннями розвитку. Врахування особливостей розвитку сенсорних процесів дитини зі СПР – важлива складова успішного проходження реабілітаційного маршруту спрямованого на перспективне закриття індивідуальних дефіцитів. Вивчення базових принципів підходу «сенсорна інтеграція» допоможе фахівцям познайомити особливу дитину з плануванням, виконанням рухів за допомогою чотирьох основних сенсорних модальностей: дотику, пропріоцепції, вестибулярних функцій і зору.
Цей курс для вас, якщо Вам потрібно:
- навчитися працювати з дітьми із порушенням психофізичного розвитку;
- дізнатися що таке сенсорна дисфункція та методи її подолання;
- освоїти методи та практичні інструменти для ефективної корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку.
Програма курсу складається із тем:
- Вступ. Базові поняття методики “СІ”.
- Сенсорна система людини. Класифікація порушень сенсорної обробки.
- Складні порушення розвитку дитини (СПР): причини та напрями корекції.
- Сенсорна кімната: види, переваги.
- Адаптація до занять дітей зі СПР.
- Сенсорна карта: діагностика та корекція.
- Практичний аспект: вправи, корисні лінки, рекомендації фахівців практиків.
Ви дізнаєтесь та навчитеся:
- що являє собою сенсорна система людини;
- понятійно-термінологічний апарат методу «сенсорна інтеграція»;
- причини складних порушень розвитку у дітей;
- як працювати із дітьми що мають складні порушення розвитку (РАС, ЗПР, ЗМР, РДУГ, синдром Дауна та ін.);
- форми та методи роботи із сенсорної інтеграції для дітей зі СПР.
Навчання та комунікація проходить у закритому Телеграм каналі. Ви можете переглядати навчальний матеріал у зручний час, ознайомлюватися з презентаційним та лекційним матеріалом. У навчальній програмі передбачено виконання практичних робіт.
Виконують програму курсу:
Суменко Тетяна Юріївна, музична керівниця вищої категорії КЗ «Харківський міський центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Промінь»; аспірантка кафедри соціальної роботи КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; членкиня ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян» IESF; магістерка «Педагогіки вищої школи», авторка курсів підвищення кваліфікації для освітян та фахівців соціальної сфери, авторка «Інтегрованого соціально-мистецького курсу «MW», методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку.
- педагогічний стаж - 17 років;
- досвід роботи у соціальній сфері 12 років;
- нагороджена посвідченням “Ними пишається Харківщина"
- лауреатка Премії Харківської міської ради за вагомий вклад у вирішення соціально-економічних питань та розвиток місцевого самоврядування у номінації “Охорона здоров’я та соціальний захист”;
- співорганізаторка батьківського клубу “Берегиня” (МЦ “Промінь”) для батьків осіб з інвалідністю.
Мордовенко Наталія, вчитель логопед, дефектолог вищої категорії Комунального закладу "Харківський міський центр комплексної реабілітації для осіб із інвалідіністю "Промінь"; співавторка курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, фахівців соціальної сфери та закладів спеціальної освіти; вчитель-методист; дипломований вчитель-експериментатор, Монтесорі -педагог (Німецька академія розвиваючої реабілітації, Мюнхен); авторка наукового збірника "Педагогіка здоров’я", методичних матеріалів для дітей із складними порушеннями розвитку.
Навчання на даному курсі допоможе освітянам, фіхівцям соціальної сфери, піклувальникам що працюють з дітьми із складними порушеннями розвитку, підвищити рівень інклюзивної та професійної кометентності, розширити знання про метод “сенсорна інтеграція”, отримати навички діагностики і корекції сенсорної дисфункції у дітей із складними порушеннями розвитку. Курс стане у нагоді фахівцям корекційного профілю, батькам, що планують ввести в свою практичну діяльність основи сенсорної інтеграції у роботі із “важкими” дітьми та отримати чіткі відповіді про цей підхід.
Цей курс — квиток для тих, кому потрібно отримати базову інформацію від кваліфікованих фахівців-практиків, що працюють із дітьми із складними порушеннями ровитку в межах спеціалізованої установи.
УВАГА: курс не замінює професійного навчання за методом Sensory Integration. Основна мета: надати базову інформацію про особливості роботи з дітьми із складними порушеннми розвикту за допомогою методу “сенсорна інтеграція”.
Впродовж року
Вдосконалення інклюзивної, здоров'язбережувальної та психо-емоційної компетенції освітян та фахівців соціальної сфери.
По закінченню навчання слухачі та слухачки курсу виконують творче завдання, що стане першим практичним інструментом у скарбниці фахівця із сенсорної інтеграції.