Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Copy: Організація міжкультурної проєктної діяльності в НУШ: мотиваційно-практичні орієнтири

Навчитися створювати якісний міжкультурний практикоорієнтований контент за допомогою партнерської технології як засіб миротворчого комунікування й взаємодії, толерування міжетнічного розмаїття. Курс апробовують учасники/учасниці міжрегіонального проєкту з міжнародною участю "Щастя - БУТИ!"

Copy: Організація міжкультурної проєктної діяльності в НУШ: мотиваційно-практичні орієнтири

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Півторак Віталій Романович

Розробники / розробниці програми:

Півторак Віталій Романович, Півторак Оксана Миронівна, Кайзер Даніела

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Інше: міжкультурне практикоорієнтоване проєктування

Форма підвищення кваліфікації:

  • дуальна

Види підвищення кваліфікації:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • стажування
  • Інше: взаємонавчання

Цільові авдиторії:

  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Керівник гуртка
  • Керівник екскурсії
  • Керівник студії
  • Консультант

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Здатність спілкуватися іноземними мовами
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Проєктувальна компетентність
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Зарубіжна література
  • Іноземна мова (англійська)
  • Історія
  • Мистецтво
  • Угорська мова
  • Українська література
  • Інше: Словенська мова і культура

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності

Аплікування набутого досвіду.

Модуль 1. "Педагогіка партнерства” як технологія (за І. Підласим й іншими педагогічними джерелами) та стиль життя: відсебеційний контекст

  • Точка перетину можливостей і взаємовигод у “чотирикутнику” співмрій, співдій, співіснування
  • Лідерські, соціальні та громадянські компетентності: що це таке і чи потрібне в проєктуванні, для чого?

Модуль 2. Мріємо – діємо: як організувати спільну освітню справу

  • Що/хто важливіший для народження ідеї: курка чи яйце/батьки, вчительство, громадськість чи учнівство? (мотиваційна гра “Узи співпраці”)
  • SMART-“народження”: від ідеї до мети (оцінюємо доречність її вибору)
  • “Виводимо в люди” ідею:  покрокові дії для опису проєктної освітньої ідеї (Алгоритм (кроки) реалізації проєкту)
  • Домашнє завдання? Так! Командне (на вибір учасників/учасниць “дуетний” - учительство/учнівство; “тріо” - учнівство/учительство/батьки; “квартет”-”чотирикутник” -  учнівство/учительство, представники батьків, представники громади) алгоритму (кроків) реалізації проєкту (опис ідеї)
  • Етикетно-етичні, естетичні орієнтири програм міжнародних учнівських обмінів
  • Проміжна тематична практична робота.

Модуль 3. Ключові компетентності та підвалини міжкультурної освіти (за “Освітньою збіркою “Усі різні - усі рівні”)

  • Виклики, проблеми та їх причини
  • Зрозуміти відмінність та дискримінацію
  • Міжкультурна освіта: позитивний підхід до відмінностей
  • Вправи, методи та ресурси
  • Відсебеційні історії міжнародности (ГО “Європейський діалог-Литва”, Кшижова - Блоссіні - Мюнхен - Грудзьондз, Культурний центр Британської ради в Україні “Навчаємося разом / Connenting Classrooms”, Стамбул, Сербія, Словенія та ін.)
  • Обмін досвідом
  • Проміжна тематична практична робота.

Модуль 4.  A priori?.. A posteriori! / Лише теоретично?.. Практично здобуваймо знання! Мастермайнд із проєктного моделювання  (за напрямком: міжрегіональні й міжнародні)

  • Зразки проєктних алгоритмів
  • Створення міжрегіональних, міжнародних проєктів
  • Платформа Комісії Ради Європи “ETwinning Plus” - стартовий майданчик міжнародного проєктування (Майстерня)
  • Проміжна тематична практична робота: підготовка пізнавально-волонтерського проєкту "ЩАСТЯ - БУТИ!" в рамках 26-го фестивалю театральних гуртів ЮНЕСКО "Z odra na оder" Основної школи Леона Штукля (м. Марібор, Республіка Словенія).

Модуль 5. Carpe diem / Лови мить. Насолоджуйся моментом!

Проєктне бієнале (представлення курсового практикування)

  • Сценічна міжкультурна майстерка (міжнародні локації)
  • Представлення програмних практичних результатів різновікової регіонально-міжетнічної співпраці 
  • Підсумкові проєктні матеріали: програма проєктних активностей, фото- й відеозвіти у соцмережах і на платформах, постпроєктна популяризаційна інформація, драматургічні матеріали

Програма проєктних активностей, фото- й відеозвіти у соцмережах і на платформах, постпроєктна популяризаційна інформація, драматургічні матеріал.

Знання іноземних мов.

Остання декада лютого 2023 - середина квітня