«Упровадження міжнародної програми Соціально-емоційне та етичне навчання (СЕЕН) в заклади освіти Запорізької області»
підвищити методичний та практичний рівні професійних компетентностей освітян й освітянок для забезпечення благополуччя учасників й учасниць освітнього процесу; удосконалити емоційно-етичну компетентність за професійним стандартом; ознайомити з глибиною програми “Соціально-емоційне та етичне навчання” на особистісному, соціальному та системному рівнях, в тому числі уміння використовувати навчальні програми “Рання початкова школа”, “Початкова школа” та “Середня школа”, практиками стійкості, взаємозалежністю із концепціями “Нова українська школа” та “Інклюзивна освіта”; розвивати уміння практикувати СЕЕН, в тому числі уміння реалізовувати програму в закладах освіти, через уроки СЕЕН та інтеграцію в навчальні предмети, адаптувати в очному, змішаному та дистанційному форматах; розробити стратегію впровадження програми СЕЕН в заклади освіти.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «Освіта без умов»Розробники / розробниці програми:
ГО «Освіта без умов» і тренер СЕЕН в Україні Артем Дудка на основі концепції й змісту та з використанням навчальних матеріалів, створених Університетом Еморі (США) і ГО «ЕдКемп Україна», за підтримки україно-швейцарського проєкту «Психічне здоров’я для України».Особа (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- інституційна (очна/денна)
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Емоційно-етична компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Навчання впродовж життя
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: педагогічні працівники й працівниці ЗДО, ЗССО, ЗПО, ЗП(Т)О, ЗВО
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
- учасникам й учасницям забезпечується проведення чотирьох консультаційних зустрічей за програмою;
- підтримка у віртуальній спільноті Telegram;
- супервізійні зустрічі протягом навчального року.
- Проходження ознайомчого онлайн-курсу від Університету Еморі Перейти за покликанням , сертифікат про проходження якого прикріплюється у формі реєстрації;
- Реєстрація на участь у Тренінгу двох представників/-ць від одного закладу освіти до 25 жовтня 2023 року 23 год. 59 хв., проведення зум-інтерв’ю 6-12 листопада 2023 року та спілкування з адміністрацією закладів освіти, чи підтримують вони впровадження програми (посиланням на реєстрацію буде оприлюднено у спільноті ГО «Освіта без умов» у соцмережі Facebook Перейти за покликанням );
- Проведення тренінгу 3 - 5 листопада 2023 року;
- Проведення консультацій щодо упровадження програми в заклади освіти та вільного (не)іспиту щодо змісту навчання 13-19 листопада 2023 року; вручення сертифікату про успішне проходження навчання 02 грудня на Регіональній конференції “Сильні разом: підтримка психічного здоров’я учнівства, учительства та батьківства”.
Учасник/учасниця:
- підвищили методичний та практичний рівні професійних компетентностей для забезпечення благополуччя учасників й учасниць освітнього процесу;
- удосконалили емоційно-етичну компетентність за професійним стандартом;
- використовують програму “Соціально-емоційне та етичне навчання” та практики стійкості на особистісному, соціальному та системному рівнях;
- набули уміння використовувати навчальні програми “Рання початкова школа”, “Початкова школа” та “Середня школа”;
- реалізовують програму в закладах освіти, через уроки СЕЕН та інтеграцію в навчальні предмети, адаптуючи в очному, змішаному та дистанційному форматах;
- розробили стратегію впровадження програми СЕЕН в закладі освіти.
- учаснику/учасниці необхідно пройти реєстрацію за посиланням до 25 жовтня 2023 року 23 год. 59 хв.;
- пройти зум-інтерв’ю до 29 жовтня 2023 року;
- взяти участь у тренінгу 3-5 листопада 2023 року;
- відвідати 4 консультації щодо упровадження програми в заклади освіти 6-12 листопада 2023 року;
- проходження вільного (не)іспиту щодо змісту навчання 13-19 листопада 2023 року;
- вручення сертифікату про успішне проходження навчання 02 грудня на Регіональній конференції «Сильні разом: підтримка психічного здоров’я учнівства, учительства та батьківства»