Онлайн-тренінг із застосування недискримінаційного й інклюзивного підходів у створенні освітнього контенту (для команди педагогів Goethe-Institut)
Мета програми: ознайомити з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті, основними нормативними документами з теми недискримінації; навчитися розпізнавати дискримінаційні практики в закладах освіти та нівелювати їхній вплив.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Розробники / розробниці програми:
Громадська організація «ЕдКемп Україна», ФОП Масалтіна О.М.Напрями підвищення кваліфікації:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- онлайн-навчання
Види підвищення кваліфікації:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Усі
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: недискримінаційна компетентність
1. Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 р.
1.1. Поняття про нерівність та дискримінацію.
1.2. Захищені ознаки
1.3. Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті.
1.4. Принцип інтерсекційності
1.5. Нормативно-правове підгрунтя
1.6. Ініціативи у практичному полі
2. Як розпізнавати дискримінацію в освітньому процесі та створювати недискримінаційний освітній контент (частина 1)
2.1. Прихований навчальний план
2.2. «Екскурсія закладом освіти». Антидискримінаційний аудит
2.3. Аналіз дискримінаційних прикладів та робота з кейсами
3. Як розпізнавати дискримінацію в освітньому процесі та створювати недискримінаційний освітній контент (частина 2)
3.1. Недискримінаційне вчителювання. Стиль викладання і комунікації
3.3. Створюємо чутливі недискримінаційні практики
3.4. Аналіз прикладів недискримінаційного освітнього контенту та робота з кейсами
3.2. Шляхи зростання в темі
4. Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи
4.1. Мовна компетентність: правописна, термінологічна й мовленнєва вправність
4.2. Недискримінаційне мовлення та мова запрошення в освітньому процесі
учасниці і учасники програми
- розуміють основні засади гендерного, недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті, основні положення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року;
- ідентифікують дискримінаційні практики в закладах освіти та вміють нівелювати їхній вплив, використовують гендерночутливу та недискримінаційну мову.
06.02.2024 (14.00)
1. Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 р.
1.1. Поняття про нерівність та дискримінацію.
1.2. Захищені ознаки
1.3. Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті.
1.4. Принцип інтерсекційності
1.5. Нормативно-правове підгрунтя
1.6. Ініціативи у практичному полі
08.02.2024 (14.00)
2. Як розпізнавати дискримінацію в освітньому процесі та створювати недискримінаційний освітній контент (частина 1)
2.1. Прихований навчальний план
2.2. «Екскурсія закладом освіти». Антидискримінаційний аудит
2.3. Аналіз дискримінаційних прикладів та робота з кейсами
13.02.2024 (14.00)
3. Як розпізнавати дискримінацію в освітньому процесі та створювати недискримінаційний освітній контент (частина 2)
3.1. Недискримінаційне вчителювання. Стиль викладання і комунікації
3.3. Створюємо чутливі недискримінаційні практики
3.4. Аналіз прикладів недискримінаційного освітнього контенту та робота з кейсами
3.2. Шляхи зростання в темі
22.02.2024 (14.00)
4. Комунікативна спроможність освітнього контенту: недискримінаційний і інклюзивний підходи
4.1. Мовна компетентність: правописна, термінологічна й мовленнєва вправність
4.2. Недискримінаційне мовлення та мова запрошення в освітньому процесі