Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

Інклюзія НУШ

підвищити методичний та практичний рівні професійних компетентностей освітян, які впроваджують новий Державний стандарт базової середньої освіти; сформувати навички вживання коректної термінології в інклюзивному освітньому процесі; удосконалити навички організації інклюзивного навчання в НУШ; ознайомити з методами навчання дітей з функціональними, інтелектуальними та навчальними труднощами; організовувати якісно навчання дітей з особливими освітніми потребами з використанням дистанційних технологій; використовувати практичний досвід у реалізації концепцій «Нова українська школа» та «Інклюзивна освіта».

Інклюзія НУШ

Суб’єкт підвищення кваліфікації:

Громадська організація «Освіта без умов»

Розробники / розробниці програми:

Громадська організації «Освіта без умов»; Артем Дудка - регіональний тренер НУШ; Анастасія Сомова - регіональна тренерка НУШ; Олена Майборода - регіональна тренерка НУШ; Ірина Ільченко - регіональна тренерка НУШ; Ольга Гуменюк - консультантка КУ ХМР «ЦПРПП»; Вікторія Станецька - консультантка КУ ХМР «ЦПРПП».

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Форма підвищення кваліфікації:

  • інституційна (дистанційна)

Види підвищення кваліфікації:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Усі

Перелік загальних компетентностей:

  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Інноваційна компетентність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Прогностична компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: педагогічні працівники закладів загально-середньої, фахової та вищої педагогічної освіти.

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Учасникам надаються матеріали курсу (записи, презентації та додаткові матеріали);
  • Подальші БЕЗКОШТОВНІ консультації від спікерів курсу та/або спеціалістів ГО «Освіта без умов та її партнерів;
  • Залучення учасників до БЕЗКОШТОВНИХ програм підвищення кваліфікації ГО «Освіта без умов»;
  • Надається можливість висвітлити власний досвід з впровадження сучасних освітніх технологій в ГО «Освіта без умов»
  • Слова важливі або що таке коректна термінологія;
  • Принципи навчання в інклюзивній освіті НУШ 5-6 класи;
  • Функціональні, інтелектуальні та навчальні труднощі: методи навчання;
  • Дистанційне навчання: інструменти дистанційного навчання.

Учасник/учасниця:

  • знає основні засади концепції НУШ;
  • використовує коректні терміни в інклюзивному освітньому процесі;
  • організовує інклюзивний освітній процес за концепцією НУШ;
  • використовує методи навчання дітей з інтелектуальними труднощами;
  • використовує методи навчання дітей з функціональними труднощами;
  • використовує методи навчання дітей з з навчальними труднощами;
  • організовує навчання дітей з ООП з використанням дистанційних технологій;
  • використовує практичний досвід.
  1. Учаснику/учасниці необхідно зареєструватися за посиланням та обрати дату участі у тренінгу 
  2. Подати заявку на НПМ EdWay;
  3. Після реєстрації надійде посилання на інформаційний лист;
  4. Реалізується програма на платформі ZOOM
  5. За результатами сертифікації протягом 15 днів згенерується сертифікат про підвищення кваліфікації на 6 годин (0,20 кредитів ЄКТС) в кабінеті професійного зростання в розділі «Завершено».
ДатаТемаКількість годин
Уточнюються при реєстрації в google форміСлова важливі або що таке коректна термінологія5 годин
Принципи навчання в інклюзивній освіті НУШ 5-6 класи
Функціональні, інтелектуальні та навчальні труднощі: методи навчання
Дистанційне навчання: інструменти дистанційного навчання
Сертифікація1 година